JOC DE TAULA: A MENJAR SI POTS!
MATERIAL:
• Un tauler circular.
• Un dau de 6 cares.
• Tres fitxes per jugador de colors diferents.
• 16 targetes amb expressions algebraiques.
OBJECTIU:
Treballar destreses algebraiques com trobar el valor numèric d'una expressió algebraica o polinomi amb alumnes de 3er d'ESO.
METODOLOGIA:
Es tracta d'un joc per a 4 jugadors. La finalitat del joc és menjar-se les fitxes contràries, guanyant el que aconsegueix eliminar més fitxes al cap d'un nombre determinat de jugades, per exemple, 30.
El joc necessita d'una col·lecció de targetes. En el model que es presenta, aquestes targetes permeten treballar el càlcul d'expressions algebraiques.
Després de jugar amb les targetes, es pot fer una posada en comú, preguntant com s'han calculat les diferents targetes i veient altres possibles fórmules de càlcul.
REGLES DEL JOC
• Cada jugador col·loca les seves 3 fitxes sobre una de les caselles d'eixida.
• Tots les fitxes comencen a girar en el sentit de les fletxes.
• Surt qui major puntuació s'obté a la primera tirada.
• El primer jugador tira el dau i es mou amb qualsevol de les seves fitxes, segons la puntuació obtinguda.
• Cada vegada que un jugador cau en una de les caselles negres ha d'agafar una de les targetes i calcular el resultat obtingut substituint 'x' per la puntuació del dau.
• Aquest número permet assolir o no amb alguna de les seves fitxes, alguna fitxa contrària i menjar-se'l. Si no es pot menjar cap fitxa, s'intenta una altra vegada, traient una altra targeta.
• Si al cap de les dues jugades, el jugador no aconsegueix menjar-se cap fitxa contrària, passa el torn, romanent al seu lloc. Si s'aconsegueix menjar alguna fitxa contrària, ocupa el lloc de la fitxa que s'ha menjat i passa el torn.
• Si s'obté un nombre negatiu, el recorregut es fa en sentit contrari.
Després de jugar amb les targetes, es pot fer una posada en comú, preguntant com s'han calculat les diferents targetes i veient altres possibles fórmules de càlcul.
REGLES DEL JOC
• Cada jugador col·loca les seves 3 fitxes sobre una de les caselles d'eixida.
• Tots les fitxes comencen a girar en el sentit de les fletxes.
• Surt qui major puntuació s'obté a la primera tirada.
• El primer jugador tira el dau i es mou amb qualsevol de les seves fitxes, segons la puntuació obtinguda.
• Cada vegada que un jugador cau en una de les caselles negres ha d'agafar una de les targetes i calcular el resultat obtingut substituint 'x' per la puntuació del dau.
• Aquest número permet assolir o no amb alguna de les seves fitxes, alguna fitxa contrària i menjar-se'l. Si no es pot menjar cap fitxa, s'intenta una altra vegada, traient una altra targeta.
• Si al cap de les dues jugades, el jugador no aconsegueix menjar-se cap fitxa contrària, passa el torn, romanent al seu lloc. Si s'aconsegueix menjar alguna fitxa contrària, ocupa el lloc de la fitxa que s'ha menjat i passa el torn.
• Si s'obté un nombre negatiu, el recorregut es fa en sentit contrari.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada